Gemeentebestuur blijft doof voor eisen Stationsstraat en Kempenarestraat


Begin februari eiste het comité van de Stationsstraat nog extra verkeerslichten aan de oversteek met de Pleinstraat en de Kempenarestraat. Het schepencollege heeft op 20 februari beslist dat er aan de vraag van de bewoners van de Stationsstraat niet zal worden tegemoet gekomen. Reden: de prijs van de lichten is te duur. Die varieert van 24.127 eur tot 35.320 eur naargelang het een gewoon licht is met drukknop of een stoplicht met detectie bij overdreven snelheid en een regeling voor het kruispunt met de Kempenarestraat en de Vlasputten. Nochtans had schepen Jan Van Asch in de pers verklaard dat de kostprijs geen enkele rol speelde.Tevens besliste men om de voorrangsregeling te behouden waarbij het verkeer komende van de markt voorrang blijft hebben.


Dus het bestuur laat alles bij het oude tot de heraanleg van de Stationsstraat in 2014 wanneer HidroRio samen met Aquafin hun rioleringsprogramma beginnen. Nu blijkt dat die plannen pas in 2015 kunnen starten. Dus weer een jaar vertraging!


Ook een ander voorstel van de oppositie en de bewoners om zwaar vervoer in de Kempenarestraat te verbieden omdat die eigenlijk via de Heisbroekweg naar de veiling moeten rijden werd eveneens genegeerd. Dit betekent dat er dagelijks zo’n 44 vrachtwagens door de Kempenarestraat mogen bulderen. 


Toch één lichtpunt. Vlaams Belang vroeg meer flitscontroles in de Stationsstraat tijdens de weekends omdat dan de meeste snelheidsovertredingen gebeuren. De cijfers van de politie geven ons nu gelijk. Op zondag 19 februari kregen 61 van de 230 gecontroleerde auto’s (26,5%) een boete en op zondagmorgen 18 maart werden er weer 5 op de 37 wagens (13,5%) geflitst. Het kan natuurlijk nog altijd erger want in Heivelden reed vorige week zomaar even 1 op de 2 wagens te snel!  Controles opvoeren is dus de boodschap zoals Vlaams Belang al eerder stelde want 5 à 8 controles per maand is echt te weinig!.

Misschien bent u ook geïnteresseerd in ...