Klachten moeten sneller aangepakt worden

Vlaams Belang vroeg op de gemeenteraad van 31 maart dat de werkmannen van de gemeente sneller in actie zouden schieten bij klachten of meldingen over o.a. zwerfvuil, mankementen aan weg, fietspad of voetpad.Er zit nu nog teveel tijd tussen het aangeven van de melding en het in orde brengen van de klacht.Veel heeft te maken met het systeem van de bestelbonnen waarbij het diensthoofd eerst de vaststelling moet komen doen, vooraleer de werkmannen iets mogen doen. Een systeem van voor de middeleeuwen vindt Vlaams Belang. Dit is zeker geen voorbeeld van efficiënte werking.

Zo haalde Vlaams Belang het voorbeeld van de vernielde bloembakken in de Stationsstraat aan, die na meer dan twee weken nog niet op hun plaats gezet waren. Recent werd er drie weken geleden sluikstort gemeld in de Bemortel. Dat werd doorgegeven aan de technische dienst en tien dagen geleden ook doorgegeven via het meldpunt van de gemeente. Helaas, door de traagheid der dingen werd het vuil nog altijd niet verwijderd.
De burgemeester is op de hoogte van het probleem. Er is een firma die eerst de werking zal doorlichten van onze gemeentediensten en pas vanaf september mag men beterschap verwachten. Dus nog even geduld.

Misschien bent u ook geïnteresseerd in ...