Tevredenheidsenquête onder gemeentepersoneel

Vanaf 2011 start het gemeentebestuur met een nieuw evaluatiesysteem voor het gemeentepersoneel. Volgens de gemeentesecretaris helpt dit systeem om de vaardigheden en competenties van het personeel te ontwikkelen en te ontdekken.
In dit nieuwe systeem is het mogelijk dat een medewerker ontslagen wordt na verschillende negatieve evaluaties. Deze nieuwe aanpak is dus strenger voor het personeel. Vandaar dat het Vlaams Belang voorstelt om tegelijkertijd een tevredenheidsenquête te houden onder het personeel. Als dienstverlenende organisatie is het belangrijk dat het gemeentepersoneel zich goed voelt in zijn job, aldus Johan Cools. Tevreden personeel leidt tot betere resultaten en minder afwezigheid. Op basis van de resultaten uit zo’n tevredenheidsenquête 
kan men snel zien waar er zich pijnpunten voor doen en kan men de organisatie wijzigen en verbeteren.
Wij zijn benieuwd of dit initiatief gesteund zal worden !  

Vanaf 2011 start het gemeentebestuur met een nieuw evaluatiesysteem voor het gemeentepersoneel. Volgens de gemeentesecretaris helpt dit systeem om de vaardigheden en competenties van het personeel te ontwikkelen en te ontdekken.
In dit nieuwe systeem is het mogelijk dat een medewerker ontslagen wordt na verschillende negatieve evaluaties. Deze nieuwe aanpak is dus strenger voor het personeel. Vandaar dat het Vlaams Belang voorstelt om tegelijkertijd een tevredenheidsenquête te houden onder het personeel. Als dienstverlenende organisatie is het belangrijk dat het gemeentepersoneel zich goed voelt in zijn job, aldus Johan Cools. Tevreden personeel leidt tot betere resultaten en minder afwezigheid. Op basis van de resultaten uit zo’n tevredenheidsenquête 
kan men snel zien waar er zich pijnpunten voor doen en kan men de organisatie wijzigen en verbeteren.
Wij zijn benieuwd of dit initiatief gesteund zal worden !  

Misschien bent u ook geïnteresseerd in ...